Saturday, April 9, 2011

telur oh telur

story written by shaqjaja at 5:16 PM
assalamualaikum

makan boleh sebarang makan. cakap jangan sebarang cakap. 

sape kata makan boleh sebarang makan? sape yang cipta peribahasa ni? kaji balik. 
"ah! memandai-mandai je aku ni nak suruh orang kaji peribahasa yang dah lama wujud tu. BM aku pun tah ke mana."
tadi aku boring nak mampos tak tahu nak buat apa. sunyi nya la hidup aku. T.T menyesal amik asasi. kan dah  habis awal. pastu duduk rumah tanam anggur. hidup dah macam takde tujuan. =.='

lanjutan daripada itu, =.=' aku pun buka la blog sape-sape tah sebab TUMBLR TAK BOLEH BUKA! LAHABAU BETUL LA! lalu aku terjumpa satu entry pasal telur tiruan tu. sape tak tahu memang noob la kan.

 ni aku bagi link blog yang citer pasal telur tiruan tu. cara mengenali telur tiruan dan cara telur tiruan di buat.

macam-macam lah zaman sekarang ni kan. telur pun nak copy paste. =.=' apa ayam zaman sekarang dah tak nak bertelur ke? nak jaga badan erk? apa-apa je la.

tapi apa kaitan peribahasa kat atas dengan entry mengarut ni? sebenarnya macam ni.
"makan jangan sebarang makan, cakap pun jangan sebarang cakap"
boleh terima ke peribahasa baru ni? budak sekolah jangan guna. kalau ada yang guna jugak,,,, aku tak tahulah  nak cakap apa kat budak-budak ni. tu mesti banyak makan telur tiruan.
"woi ! biawak pun tahu beza mana telur tiruan." (yeke?)

*p/s: aku rindu budak sentul. haha

thankz for reading this entry. :)

0 awesome people:

Post a Comment

 

SHAQJAJA Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review