Wednesday, April 13, 2011

zaman muda mudi

story written by Shaqjaja at 10:54 PM
assalamualaikum

aku boring ni. tu update blog 2 3 kali. blog aku kan. suka hati aku ok. :)

bed time story. amik bantal busuk, botol susu, teddy bear yang encik BF korang bg tu. duduk senyap-senyap ok. 

paaaaannnnndddddaaaaaiiiiiii...............

dulu aku sekolah kat smk convent sentul. nothing special. bbbboooorrriiinnnkkkk!!! BBOOOOO!!!! tapi time sekolah kat sini la aku kenal epul. thank god! 
aku pendiam time kat convent dulu. baik gila. cakap "bodoh" pun tak pernah.*PANG
 ini kisah benar. tapi tu semua cerita lama.

lepas pmr aku keluar. masuk teknik. bukan sebab result hancur. tapi aku tak nak amik BIOLogy / account / sastera dan ada lagi satu sebab. ni rahsia. tapi aku rasa macam dah ramai yang tahu. >.<

kat smt gombak ni la aku kenal erti hidup. *PANG dulu sekolah takde lelaki. baik je aku ni. sampai kan penyelia petang cakap aku ni anak dia. masuk smtg ada lelaki. memang aku ni kena pijak je memanjang. T_T 

hari-hari menangis. salah satunye sebab aku homesick. padahal sentul dengan gombak tu boleh je nak jalan kaki. :D lagi satu sebab selalu kena buli. dorang cakap sikit aku dah sentap. noob giler. tapi lama-lama aku dah boleh masuk dengan dorang. sebab aku kena pindah duduk belakang. cikgu suruh. cikgu aku kejam. T_T 
tumbuk, lempang, ludah, maki hamun, semua dah rasa. hati ni dah jadi batu. takde perasaan. kalau mesej,
"nyte-nyte sayang. i love u.take care baby" 
mesej kalah orang bercinta. time tu memang rasa takde BF pun tak pe sebab dengan kawan sendiri pun aku bantai je love-love. aku peduli apa dia ada awek. XD *kejam.
tapi aku takde la nak duduk rapat-rapat. pegang-pegang tangan. 
kalau orang tu betul-betul luahkan perasaan kat aku pun aku rasa nak maki. sebab aku memang dah kenal sangat dengan buaya-buaya darat ni. call cakap suka sayang bukan main. kat belakang tu member-member dia tengah tunggu nak cari modal untuk bahan esok pagi. biasa la budak lelaki. aku paham. sebab aku pun buat benda yang sama. wee~~

seronok babe ada rasa macam tu. takde masalah pun. kalau ada orang tak puas hati dengan aku, aku report je dengan dorang. dorang bukan tolong settle. duduk semeja. maki sama-sama. XD best kawan dengan lelaki sebab tak payah nak fikir perasaan dorang. maki  hamun pun tak marah sebab hati kering. 

kalau cikgu takde dalam kelas, aku la setan. kalau depan cikgu memang aku setanding best student sekolah. imam sekolah pun tunduk. XD layak dapat anugerah pelakon terbaik. bukan apa. kalau time belajar, aku belajar. nak main, main jugak. belajar mana boleh tension-tension kan. lepakssss!!! baru result gempak. 
"gempak kepale hotak kau!"
gempak tu  tak la. tapi takde fail. alhamdullilah. a b c je. :P 

tapi dah naik form 5 aku dah takde nak lepak-lepak macam dulu. sebab nak spm dah. so kena la berubah kan. berubah sikit je la tapinye. pastu kawan dengan perempuan je. dulu kawan perempuan tak banyak. kawan dengan lelaki je sampai dah kena cop gedik. sebab tu aku tak suka lepak dengan perempuan. dorang suka gosip. tapi kalau dah lepak memang aku gosip je sekali. XD budak dorm je kawan perempuan aku. 
time form 5 aku dah duduk depan. maklumla dah kawan dengan perempuan je. tapi kasar tetap kasar. maki tetap maki. tak puas hati aku cakap depan-depan. takde nak cakap belakang. :D iloike!

tapi aku je la yang berubah sikit. yang lain berubah banyak. banyak giler! sampai kelas aku jadi kelas cikgu paling benci. seryes. kelas cikgu paling tak nak masuk. kelas paling banyak cikgu tacink. kelas paling banyak cikgu maki hamun. kelas wanted. 0.o berubah betul ni!

4 awam 3 & 5 awam 3

seryes wei. perangai buruk tu terbawak bawak sampai masuk universiti. memang kasar sampai sekarang. dengan epul pun aku bantai maki-maki.
 " kesian boyfren kita. T_T "
patutla aku couple dengan epul balik. perangai macam hantu sape nak ye tak? nasib baik ada jugak lelaki aku kenal before masuk teknik. kalau tak memang aku tak kawin sampai ke tua. XD

tu baru sekolah punya cerita. belum masuk part hostel lagi. 

baru junior aku dah berani bawak fon. kan aku homesick. hari-hari call mak suruh datang amik. tak nak duduk hostel. hostel puaka. T_T

lama-lama dah rasa seronok. senior junior sama-sama best, cantik, baik, hot. *bukan aku la.
 sape tak kenal G6 (dorm aku). *belagak betul.

naik form 5 aku jadi biro. UNBELIEVABLE. aku tak tahu kat mana silap aku. T_T lupa pulak. kan aku pandai berlakon. XD

biro pendidikan je la tapinye. bukan buat apa pun. aku tak boleh nak paksa orang belajar kan. boleh jadi contoh je. contoh jadahnye. XD

kesalahan tu kalah pelajar aspuri biasa la.
1. serong kelas balik tidur hostel.
2. prep ponteng. g lepak kat klas. prep suppose kat blok asrama je.
3. salah guna kuasa. wink2
4. tak pernah duty prep. :P
5. time prep tidur. 
6. turun prep pakai suka hati aku. 
7. bawak fon. 
8. guna fon slambe depan junior yg sepatutnya aku jadi contoh.
9. tak tutup kepale. *blok aku budak laki boleh nampak.
10. pakai short/sleeveless.
11. lepak surau lepas isyak.
12. pergi kantin malam-malam. 
13. pergi kat pondok guard malam-malam.
14. dating kat sekolah malam/siang. *jmpe kawan je pun.

life kat hostel memang best. dekat u dah takde macam ni. semua berlumba-lumba nak kejar pointer. kalau kau fail kau rugi sorang-sorang. time tu menyesal tak guna dah. 

haaaa...dah ada yang tertidur dah tu. bangun-bangun! habis laptop kau. air liur penuh kat keyboard tu. YEK!!

thankz for spent some time reading this entry. do come again. :)

0 awesome people:

Post a Comment

 

SHAQJAJA Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review