Tuesday, October 2, 2012

Give Up Dengan Mandarin

story written by Shaqjaja at 11:37 PM
assalamualaikum

kalau aku tengah takde mood mula lah rasa macam semua orang tak suka aku. tapi memang aku nak bebel pasal orang benci aku. --' *sigh*

sedih kan bila tau orang yang kita sayang + rapat sebenarnya tak suka kita. tau tak macam mana rasa dia? rasa dia memang fuuu la. 

tapi nak buat macam mana. macam yang hanis zalikha cakap. "you can't make everybody like you, you don't even like everybody" hee :D 

tapi kadang-kadang aku think +ve. maybe mood aku tengah swing kan so that's why aku rasa macam semua orang benci aku. lol 

tapi...... *tapi lagi* ha ni nak cerita ni! *cerita panas dah start*

hari ni aku attend kelas mandarin. lecturer import dari china. tapi dia islam. nama dia azizah. semangat waja sikit dia ni. 1 week class dia dah mengajar. waja tak waja. dia mengajar sampai menyembur! tu yang nampak kete waja import dari china tu. ok tu tak kelakar.

so 1st week tu aku dah kena point dengan dia. aku salah sebut. memang berterabur habis la bunyi dia. bunyi lain aku bantai lain. mau tak! ada intonasi tinggi rendah lak. aku buat semua bunyi rendah. =.=' eleh.. biasa la kan. aku makan belacan bukan makan babi. memang sebut tak sama. 

so hari ni kelas untuk minggu keempat dia mengajar. dia mengajar pasal number. biasa before dismiss dia mesti tanya sorang-sorang soalan untuk topic apa yang dia ajar on that day. so tadi dia tanya sorang-sorang tapi bukan pasal topic hari ni which is number. ada sorang student tu dia siap tanya boleh tak kalau dia nak tanya pasal number. then student tu cakap "tak boleh" sebab tak paham sangat pasal topic ni. so dia tukar soalan. 

sekali time turn aku dia tanya soalan pasal number. =..=' seriously ???? dah la dia cakap laju gila. bila ulang pun laju jugak. mula-mula tak dapat jawap. then aku refer buku. lepas tu aku dapat jawap then dia suruh ulang. lepas tu buat muka. bila orang lain salah jawap dia gelak-gelak lepas tu tolong betulkan. 

lu fikirlah sendiri. aku tak nak judge lecture kat blog. takut tak sempat delete. hahaha

bila jadi macam ni aku rasa takde semangat nak study. padahal aku selalu study mandarin waktu malam before tidur sebab takut lupa.

rasa-rasa dia tak sengaja or dia memang unfair dengan aku? :( 

sepatutnya sekarang aku study mandarin tapi sebab lec being unfair, so rasa malas. malas sangat... 

اَللّهُمَّ اغْفِرْلِيْ وَارْحَمْنِيْ وَأَلْحِقْنِيْ بِالْرَّفِيْقِ
"Ya Allah, berilah pengampunan padaku, belas kasihanilah aku dan pertemukanlah aku dengan kawan-kawan yang tertinggi- yakni malaikat dan hamba2 yg soleh"

Riwayat Imam Bukhari & Muslim

0 awesome people:

Post a Comment

 

SHAQJAJA Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review