Wednesday, August 28, 2013

rumah sewa seksyen 7

story written by Shaqjaja at 1:11 PM
assalamualaikum

tinggal lagi 2 hari sebelum habis praktikal. alhamdulillah logbook still up to date. hihi 

so sem depan aku kena pindah rumah memandangkan rumah lama tak selamat and tak cukup penyewa. tak kan nak duduk 3 orang pastu sorang nak kena bayar mahal la. kita orang dah separate. aku dengan eman dah dapat rumah lain. aya rumah lain. effi sememangnya rumah lain. hmm.. jumpa kat kelas je lah. kalau melepak pun probably aya tak join. 

biasalah kalau deal dengan kel!ng, cerita macam kel!ng. mula kita orang masuk sewa cuma rm600. rumah macam sarang tikus. furniture memang takde. ada 1 cabinet dapur dengan 1 almari yang boleh campak ke laut dah kondisi nya. kitaorang banyak spend duit kat rumah tu. perabot. cat. maintenance macam macam. bila dah lama sikit dia kasi naik itu sewa (cakap dah macam kel!ng sebab ni cerita kel!ng). sewa dah jadi rm800. nak bantah takleh sebab kitaorang takde backup rumah lain. kang dia mengamuk naiya je kita orang kena halau. huhu 

sewa rumah naik rm800. sorang kena bayar rm160 (kami berlima). internet sorang rm27 (approximately). air and electric tak pernah bayar. ahahahahhahahahaha naik kerete effi minyak tak pernah bayar. cuma bagi makan yang tak seberapa. sorry fi. :( next sem aku menabung dalam kete kau. 

belanja agak banyak. jpa rm4600++ sekelip mata habis. aku bukan boros. aku banyak jugak spent kat mak and adik adik aku tak lupa jugak encik pakwe. tak seronok la aku enjoy duit tu sorang sorang kan. last sem aku spent 1k kat mak aku. adik adik aku tak bagi banyak pun. belikan baju je. kat bf tak yah cerita la. dia lagi banyak spent duit kat aku dari aku spent kat dia. normal kan? lepas tu pergi langkawi bayar mahal tak tahu buat mende. bazir!!!! (next post pasal langkawi lah eh). last sem tak banyak berjalan/berfoya. tapi duit habis macam air jugak. tapi alhamdulillah. time study week still dapat makan. selalu hujung sem makan maggi. so kena improve financial planning aku. 

so next sem aku dah plan apa nak kena bayar. and aku harap sempat lah nak asingkan dulu sebelum habis. agagaga

enjoy gambar sepanjang sem 4

surprise birthday party effi. 

dinner. kteorg menang game yg kteorg tak join pun. 

dinner bisa. road to chennai. 

rutin biasa lepas habis kelas petang. makan malam walaupun belum malam. 

epic guys! epic! 

friends forever (background lagu vitamin c)

minah rempit arab dengan cikaro wangsa maju.

final presentation untuk design. good job guys! eman effi aya pejol

habis exam ke sebelum exam. lupa. tengok ni muka muka confident. ahahaha pointer tak seberapa pun

sementara tunggu kak effi we all photoshot dulu

kat kedai gay. (putera ayu padang jawa)

yalang yalang tak sedor diri esok lusa nak final exam. 

condition survey rumah makcik aku kat kelana jaya. 

and lastly, malam time bday surprise effi, ada mandarin writing test. 

sorry for the poor quality pictures. camera hp je nih. 

0 awesome people:

Post a Comment

 

SHAQJAJA Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review